kayhan.ir

کد خبر: ۲۸۷۱۹۶
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۴
رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند

احتمال صدور حکم بازداشت برای نتانیاهو طی 7 روز آینده

همزمان با شعله‌ور شدن اعتراض‌های جهانیِ دانشجویی علیه نسل‌کشی اسرائیل در غزه و تظاهرات صدها هزار صهیونیست در شهرهای مختلف فلسطین اشغالی برای برکناری و محاکمه نتانیاهو خبر می‌رسد، دیوان کیفری بین‌المللی(لاهه) نیز همین روزها، حکم بازداشت نتانیاهو و چند مقام دیگر دولت خبیث اسرائیل را صادر خواهد کرد.
 
 
 
سرویس خارجی-
 
فشارهای داخلی و خارجی، علیه نتانیاهو به شکل حیرت‌انگیز و بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است. نه صهیونیست‌های اشغالگر دولت نتانیاهو را می‌خواهند، نه مردم سراسر جهان و نه حتی همین دولت آمریکا. دولت آمریکا نتانیاهو را نمی‌خواهد چون، هزینه حمایت از چنین موجود خبیثی آن‌قدر زیاد شده است که، عبور از او باصرفه‌تر است. صهیونیست‌های اشغالگر هم که مدت‌هاست شنبه‌ها تظاهرات ضد دولتی برگزار می‌کنند، به این دلیل نتانیاهو را نمی‌خواهند که، او را عامل کشته شدن اُسرای‌شان و به طور کلی «تمام بدبختی‌هایشان» می‌دانند لذا جز «برکناری» و «استعفا» چیز دیگر نمی‌خواهند. این نفرت جهانی از رژیم صهیونیستی و نتانیاهو کار را به جایی رسانده است که برخی رسانه‌های عبری نوشته‌اند، نتانیاهو به لحاظ روحی و روانی به‌شدت تحت فشار قرار دارد و بعضاً کنترل خود را از دست می‌دهد. اطرفیان او را «وحشت‌زده» و «پُراسترس» توصیف می‌کنند.
اعتراض‌های بی‌سابقه و عجیب دانشجویی هم که از دانشگاه‌های مطرح آمریکا شروع و به دانشگاه‌های سرتاسر جهان سرایت کرده است، توقف جنایات اسرائیل در غزه و محاکمه همین نتانیاهو را می‌خواهند. 200 دانشگاه آمریکا به همراه اساتید، دانشجویان و بعضاً کارکنان آن، در این اعتراض‌ها حضور دارند و چیزی بالغ بر 600 دانشجو دستگیر و صدها نفر نیز اخراج یا تعلیق شده‌اند. در چنین فضائی ناگهان خبر رسید، دیوان کیفری بین‌المللی (دادگاه لاهه) که مدتی است محاکمه سران رژیم صهیونیستی به جرم نسل‌کشی در غزه را آغاز کرده‌اند، قرار است احتمالاً طی 7 روز آینده، حکم محکومیت و بازداشت نتانیاهو را صادر کند. کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در این‌باره نوشته است: «تا یک هفته دیگر برای بازداشت نتانیاهو و مقامات نظامی اسرائیل تصمیم‌گیری می‌شود... دولت و ارتش در حال آماده شدن برای تصمیم‌گیری راجع به صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی علیه نتانیاهو، گالانت و هرتزی هالیوی(نخست‌وزیر، وزیر جنگ و رئیس ستاد کل ارتش) هستند... طبق انتظارات، این تصمیم ممکن است ظرف یک هفته آینده اتخاذ شود.»
واکنش نتانیاهو
«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اما دیروز یکشنبه و در واکنش به این اخبار هشدار داد که حکم بازداشت یا هرگونه اقدام دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) علیه او و سایر مقام‌های رژیم صهیونیستی «هیچ تأثیری بر عملیات نظامی اسرائیل در غزه ندارد و تنها یک روال خطرناک ایجاد خواهد کرد.»
به گزارش فارس، اوایل همین هفته، خبرنگار انگلیسی «داگلاس موری» مقاله‌ای را در روزنامه «نیویورک‌پست» به چاپ رساند و اعلام کرد که دیوان کیفری بین‌المللی که درباره عملیات طوفا‌ن‌الاقصی و پاسخ رژیم صهیونیستی به آن تحقیق می‌کند، درصدد است پرونده‌ جرایم جنگی علیه نتانیاهو، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و یکی از فرماندهان ارشد نظامی اسرائیل که احتمالاً رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی است، مطرح کند. روز جمعه هم نتانیاهو، با اشتراک‌گذاری مقاله موری در شبکه «ایکس» (توئیتر سابق)، تصریح کرد: تا زمانی که در قدرت است، «اسرائیل هرگز هیچ‌گونه تلاش دیوان کیفری بین‌المللی برای تضعیف حق ذاتی دفاع از خود را نخواهد پذیرفت.» و «تهدید به اسارت سربازان و مقام‌ها تنها دموکراسی خاورمیانه و تنها کشور یهودی جهان، ظالمانه است و ما سر تعظیم در برابر آن فرود نمی‌آوریم»(!) 
وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: خارج نمی‌شویم
وزیر خارجه رژیم اسرائیل نیز در واکنش به خبر احتمال صدور حکم بازداشت خود و سران این رژیم گفت: «در صورت لزوم از کشور خارج نخواهیم شد.» به گزارش العالم شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از «یسرائیل کاتز» وزیر خارجه این رژیم نوشت، «حکم بازداشت از سوی دیوان لاهه، دورویی مطلق است و در صورت لزوم از کشور خارج نخواهیم شد... اگر لازم شد عملیات رفح را به منظور دستیابی به توافق، به تعویق خواهیم انداخت.»
آمریکا به داد نتانیاهو برسد!
سایت عبری‌زبان «معاریو» اما نوشته است که، اگر آمریکا تلاش کند می‌تواند نتانیاهو را نجات دهد. بر اساس این گزارش «یک منبع دیپلماتیک اسرائیلی به جروزالم‌پست گفته است که دادگاه کیفری بین‌المللی لاهه نمی‌تواند بدون حمایت آشکار یا پنهان آمریکا علیه بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و مقامات ارشد ارتش اسرائیل گام بردارد. این منبع با تعجب گفت که 
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا کجاست؟ چرا در حالی که اسرائیل در معرض تهدید است، سکوت می‌کند؟» به نوشته معاریو، «مایک جانسون» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حمایت خود را از رژیم اسرائیل اعلام کرده و از لاهه خواسته است تا فوراً اقدامات خود را علیه نتانیاهو متوقف کند.
شهدای غزه در مرز 35 هزار نفر
نتانیاهو در حالی که داشت فلسطینی‌ها را به «نسل‌کشی یهودیان» متهم می‌کرد خبر رسید، تعداد شهدای غزه از آغاز این جنگ تاکنون، به 34هزار و 454 نفر و شمار مجروحین نیز به 77هزار و 575 نفر افزایش یافت. تعداد اجسادی هم که از گورهای جمعی بیمارستان ناصر(در جنوب غزه) بیرون کشیده شده به حدود 400 نفر رسیده است که نزدیک به 300 نفر آنها، دست بسته هستند. این یعنی آنها زنده به گور شده‌اند! سران این رژیم نیز به جرم «نسل‌کشی در غزه» در دادگاه لاهه محاکمه می‌شوند.
اخراج وزیر ایتالیایی توسط مردم 
این روزها نه‌تنها نتانیاهو و رژیم صهیونیستی بلکه، هر آنکس که از چنین رژیم جنایتکاری حمایت می‌کند، منفور ملت‌های دنیا می‌شود. در همین رابطه خبر رسیده است، وزیر ایتالیایی پس از سخنرانی در نمایشگاه کتاب تونس در حمایت از نتانیاهو، از سوی مردم اخراج شد. آن طور که کانال تلگرامی «مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین» نوشته است، شهروندان تونسی وزیر فرهنگ ایتالیا و سفیر این کشور را به خاطر حمایت‌های ایتالیا از رژیم اشغالگر صهیونیستی در جنگ علیه غزه، از نمایشگاه کتاب تونس اخراج کردند.
از تجمعات چه خبر؟
آخرین گزارش‌ها و تصاویر منتشرشده از تجمعات ضدصهیونیستی دانشجویی و غیردانشجویی نشان می‌دهد، به‌رغم سرکوب این اعتراض‌ها و اخراج و تعلیق صدها دانشجو در آمریکا و اروپا اعتراض‌ها ادامه دارد و گسیل نظامیان مسلح به محوطه دانشگاه‌ها و خیابان‌ها، مانع این رَوَند نشده است. حتی این اعتراض‌ها به یونان و ژاپن و کشورهای اسکاندیناوی سرایت کرده و حامیان رژیم صهیونیستی با این که رسانه و پول و قدرت را در اختیار دارند، نمی‌توانند مانع از آگاهی مردم شوند. ابزار مهم «فضای مجازی» و «گوشی‌های هوشمند» این‌بار علیه «صهیونیزم جهانی» ورود کرده و باعث شده این جبهه شیطانی جنگ روایت‌ها را هم مثل جنگ غزه و جنگ قضائی، ببازد.
سایر رویدادها
 گانتز، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی: اگر کابینه توافق تبادل اسرا را نپذیرد سرنگون می‌شود... آزادیِ اسرای اسرائیلی در بند مقاومت فلسطین، از عملیات در رفح بسیار مهم‌تر است... اگر کابینه اسرائیل با طرح مناسبی برای تبادل اسرا مخالفت کند، سرنگون خواهد شد.
گروهی از خبرنگاران شبکه «کان»: جنبش طرفداران فلسطین قطعا جای خود را در قلب اجماع دانشجویان آمریکایی باز کرده است. بیم آن می‌رود که این تظاهرات گسترده‌تر و به مراسم‌های فارغ‌التحصیلی در هفته‌های پیش‌رو کشیده شود... دانشگاه‌های فرانسه از جمله سوربن و انستیتوی معتبر مطالعات سیاسی پاریس نیز در حمایت از فلسطین به اعتراضات پیوستند و دانشجویان حامی فلسطین، آن را به کنترل خود درآوردند! آنها قطع هرگونه ارتباط با اسرائیل و تحریم آن را خواستارند!
هاآرتص: «دانشگاه‌های آمریکا را از دست دادیم و ممکن است بعداً حمایت رسمی را هم از دست بدهیم... مردم اسرائیل در ۷ اکتبر از نظر نظامی غافلگیر شدند و روز بعد متوجه ناکارآمدی دولت شدند سپس سومین شکست بزرگ در عرصه روابط عمومی اسرائیل رقم خورد.»
سرلشکر ذخیره اسحاق بریک در معاریو: من از نتانیاهو و گالانت می‌خواهم استعفا دهند، زیرا اشتباه آنها کمتر از اشتباه رئیس ستاد ارتش نیست و تلاش این دو برای ادامه نادیده گرفتن واقعیت وحشتناکی که دارند و بر قوم اسرائیل وارد کرده‌اند، در سمت راست آنها قرار نخواهد گرفت و آنها را برای همیشه در صفحات تاریخ قرار نخواهد داد. شما دو نفر هرچه زودتر استعفا دهید، زودتر می‌توانید بقای اسرائیل را نجات دهید و خاطره‌ای را که از خود به جا می‌گذارید تا حدودی بهبود ببخشید.